Nya tag.. =)

Tävlingarna igår gick sådär, både ris och ros. I LB var hon lite ofokuserad och lite seg, galoppen strulade och hon tappade framåtbjudning på ett ställe och blev spänd och hetsig på ett annat. Fick dock en 8 på arbetstrav och halten, och bra poäng på det som var bra. Målet var att ha henne lite kvickare till LA-klassen och det var hon. Inridningen fick jag 7,5 på och det är jag jättenöjd med, travdelen och skritten flöt bra förutom en skänkelvikning där hon blev lite seg så jag fick rida på framåt. Men i galoppdelen blev hon spänd och hetsig så då bytte hon och hade sig i bågarna och fattningen i höger strulade. Och före sista galoppen så sa hon upp sig och tappade bjudning och blev lite sta, och svarar hon inte på skänkeln så kommer vi ju ingen vart. Då utgick jag och joggade lite på framridningen, fattade galopp en gång och skrittade av. Kände att det får jag jobba på hemma. Tror att det är lite tonårstrots från henne, kanske att hon känner sig lite trängd eller att jag blir lite klämmig på tävling pga nervositet. Men jag är sjukt nöjd med travdelen, och bara vi får ihop alla delar med flyt i programmet så löser det sig, galoppen är ju inget problem hemma. Så nu ska vi försöka stärka galoppen, och få mer påskjut bak i ökningarna. Tror också att det kommer gå bättre på inomhustävlingarna i höst än utomhus, det blåste ju nästan storm under LA, så där är hon lite ursäktad att hon lattjade lite i galoppen, tycker att det är roligt att hon blivit lite livligare, men hon kan gärna få vara det någon annan stans än just på tävlingsbanan..
 
//Josefine, lever på hoppet



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0