Mina starter i Matfors

Tävlade ju i Matfors förra söndagen, och red då min första LA:3a. Men startade med en LB:2a som vanligt iom att det var finalen i Division 2:laget. Eftersom tävlingen gick ute så valde jag att rida fram på den mindre framridningen ute, och efter en stund kändes det bra. Lite seg, var hon och min ridningar var inte tillräckligt kvick, med resultatet att galoppen föll och hon blev lång och låg samt fattade höger ist för vänster. Så rätt dåligt var väl det, vi kan mycket bättre, och efter en halvtimme red jag fram till La:3an och försökte pigga till oss lite och sätta ihop galoppen. Och hon blev mycket finare, lite spänd på banan men helt ok, 6,5 på en ökning och 7 på en ökning och skänkelvikningar, lite lång och låg i förvända galoppen men förutom den sneda ryggningen som gav en 4:aså fick vi 5, 5,5 och 6 och 6,5 på allt. Sista högerfattningen sket sig dock riktigt eftersom jag inte hade timing och hon spände till, så de näst tre sista punkterna blev 0,0,1 föör att avsluta med 6 på halten. Man fattar alltså högergalopp vis C och ökar sedan in på diagonalen, tar upp, bryter av till trav och ställer upp. Det misslyckades vi med. Men i övrigt var hon jättefin och jag är jättenöjd med henne för den ritten, vår  första LA:3a. Svårigheterna som förvänd galopp, och sänkelvikning kan vi ju, så bara vi kan slappna av lite mer så blir det bra.
 
Min ridning inför i söndags har haft som mål att vara lite kvickare och få henne kvickare, med bra resultat, eftersom hon var drömfin på framridningen. Så kan vi bara få slappna av lite på banan blir vi farliga. Hade vi fått rida fram ute i söndags tror jag också att hon hade blivit mindre spänd, men vi är iaf en lärdom rikare.
 
Ooops...
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0