Catch up..

Träningarna gick jättebra, Charissa jobbade bra, jag var fokuserad, vi visade våra problem just nu och fick lite nya tips. Bland annat att tänka öppna med henne, nästan hela tiden, eftersom hon försvarar sig med att gå på två el tre spår när det blir jobbigt. Så i trav och galopp, rider jag öppna på trekvartslinjen, och skänkelvikningar i trav för att få henne uppmärksam på min vänsterskänkel,  och i galopp för att få in högerbogen och få henne mer på yttertygeln. Det bara snurrade i huvudet efter av alla visdomsord och all inspiration, precis som det ska vara. =) Men hon blev väldigt fin och Camilla berömde oss för framstegen! =) 

 Tyvärr hann jag bara rida igenom programmet en gång för Camilla, men red igenom det 2 gånger själv idag i ridhuset och det kändes kanon. Det svåraste är galoppfattningen från skritt, beror helt på hennes humör och hur framme hon är, men vi ska jobba på det i veckan.  På vägen hem öppnade sig himlen..



Blöta men glada!

Veckans schema!

Måndag-ridhus, programträning

Tisdag- imorgon blir det uteritt och att träna fattningar, för att få mer bjudning och miljöombyte.

Onsdag -vila

Torsdag- tränar jag för Anna, troligen hemma på banan, rider igenom programmen LB:2 och LA:3

Fredag- uteritt?

 Lördag- lätt trim, duscha, packa. :) 

Söndag- tävling i matfors, final i division 2 och debut för mig i LA:3.

 Mål: vill ha nytt personbästa i LB 2 och överleva debuten i LA utan större missar! Och självklart ha samma roliga samspel som på Näsets tävlingar. :) 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0